Bowie aften – Hvalsø Sognegård

• Gratis Adgang
2017-03-22 19:30 2017-03-22 21:00 Europe/Copenhagen Bowie aften – Hvalsø Sognegård

Bowie aften i Hvalsø Sognegård onsdag d. 22. marts 2017 kl. 19.30. Det er ikke for meget sagt, at David Bowie i halvfjerdserne fornyede den rytmiske musik i samme grad, som Beatles havde gjort det i årtiet forinden. På få år nåede Bowie at være såvel dekadent superstjerne – sandsynligvis fra en fjern galakse – til en kølig aristokrat i Vest-Berlin, som i Bowies optik stod som en metropol i et moderne efter- Europa. Det kom der en række vidt forskellige plader ud af, som kun har et tilfælles: Kvaliteten er i top, vi taler om mesterværker, der også vil virke nye om hundrede år. Desværre tog Bowie sig en kunstnerisk pause på intet mindre end 36 år, men sidste år kom han stærkt igen med Blackstar, der desværre skulle blive hans sidste produktion, for pladen udkom om fredagen og Bowie døde om søndagen. Dødsfaldet blev begrædt af fans verden over. To af dem var dels Hvalsø Kirkes hjælpepræst, Søren E. Jensen, om hvem det siges, at han er mere fortrolig med Bowies sangværk end han er med den danske salmebog, dels forfatteren og rockjournalisten, Jan Poulsen, som blandt andet har skrevet bogen ”David Bowie. Station til station”. Nu mødes de to i Hvalsø Kirke for gennem lyd og videoklip at mindes rockens sandsynligvis største kunstner.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:seje@km.dk
Billede af præst Søren E. Jensen

Bowie aften i Hvalsø Sognegård onsdag d. 22. marts 2017 kl. 19.30.