Koncert med Rachmaninov A Capella Ensemble – Hvalsø Kirke

2024-03-29 19:30 2024-03-29 21:00 Europe/Copenhagen Koncert med Rachmaninov A Capella Ensemble – Hvalsø Kirke

Koncert med Rachmaninov A Capella Ensemble d. 21. marts 2018 kl. 19.30 i Hvalsø Kirke. Den ukrainske vokalkvartet er kendt for sin evne til skabe en dyb og mystisk højtidsstund, som kan sammenlignes med stemningen påskenat eller julenat, når der opstår en ejendommelig følelse af, at den himmelske og den jordiske dimension for en tid smelter sammen. Ensemblets fokus ligger på Den Ortodokse Kirkes guddommelige liturgi, men giver også et indblik i mangfoldigheden af den russiske kirkemusik: fra den enkle byzantinske sang til det store musikalske gennembrud i slutningen af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet, hvor de russiske komponister vendte tilbage til de nationale rødder. Den musik, som stort set forstummede under 75 års kommunistisk forfølgelse, lyder atter i dag i al sin skønhed. P.S. Privat indkvartering søges til ensemblets medlemmer natten efter koncerten. Der er et engelsktalende medlem. Henvendelse til organist Linda Baarsgaard på tlf. 35 26 24 30.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Rachmaninov A Capella Ensemble