0 All Booked All Booked All Booked 3910 Vil jeg kunne bo sådan et sted? https://www.hvalsoe-kirke.dk/event/vil-jeg-kunne-bo-saadan-et-sted/?event_date=2024-04-19&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-04-19

Vil jeg kunne bo sådan et sted?

2024-04-19 14:00 2024-04-19 16:00 Europe/Copenhagen Vil jeg kunne bo sådan et sted?

Ville jeg kunne bo sådant et sted? Det er overskriften på et foredrag om storkollektivet Svanholm ved Jeanette Masasila fredag den 7. september 2018 kl. 14 -16 i Hvalsø Sognegård. Jeanette Masasila arbejder til daglig på godset med at drive cafébutikken, rundvisningstjenesten og en halv hektar økojordbær til selvpluk. Foredrag med billeder og historier om Svanholm Gods, som 40 år har drevet 430 hektar jord i et økologisk fællesskab. Svanholm Gods blev i 1978 købt af en stor flok mennesker, der (helt i tidens ånd) ønskede at gøre tingene sammen i stedet for hver for sig. Den slags initiativer var der mange af i 70’erne og et stort antal kollektiver startede i det danske land. Langt de fleste af datidens kollektiver er siden enten blevet opløst eller omdannet til mindre forpligtende bofællesskaber. Men Svanholm Gods er stadig ejet og drevet af et storkollektiv med det hele. I foredraget fortælles om og vises billeder fra det store økologiske landbrug, det fælleskøkken, fællesmøder, fælles økonomi, børneliv og alt det, der kan opstå, når mange mennesker vil noget sammen. Foredraget giver anledning til refleksion over det liv, der leves i dagens Danmark og muligheden for alternative livsformer. De fleste tilhørere vil stille sig spørgsmålet: Ville jeg kunne bo sådan et sted? Der er gratis adgang men af hensyn til kaffe bedes du tilmelde dig til Carsten Lester, der er vært ved arrangementet: (carsten.lester@fasttvnet.dk).

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:carsten.lester@fasttvnet.dk
Hvalsø Kirke med rød busk ved siden af