Brev til de kommende konfirmander

Konfirmander

Kære kommende konfirmand

Så er det tid til at overveje, om du vil konfirmeres og derfor følge konfirmationsforberedelsen ved Hvalsø/Særløse kirker.

I løbet af året vil vi sammen dykke ned i livets mening, give plads til forundring, fordybelse, overvejelse og tvivl.
Konfirmationsforberedelsen er ikke en færdig pakke, men åbner døren til en fremmed tid, kultur, verden og forventning, i forsøget på at sætte ord på, hvad man kan tro på.

Forudsætningen for at blive konfirmeret er bl.a., at du følger undervisningen. En anden betingelse for at blive konfirmeret er, at du går i kirke, samt at du er døbt.

Hvis du ikke allerede nu er døbt og du ønsker at blive konfirmeret, kan du sammen med dine forældre finde en dato, hvor du ønsker at blive døbt.

Du er også velkommen til at følge undervisningen, selvom du ikke ønsker at blive konfirmeret.

Tiden nærmer sig for tilmeldingen.

Indskrivningen foregår i forbindelse med en gudstjeneste i Hvalsø kirke.
Søndag d. 19. august kl. 10.30.

Efter gudstjenesten er der information i Sognegården (Præstegårdsvej 2b) i Hvalsø.

Undervisningen ligger på følgende tidspunkter:
7y – tirsdag 8.00 – 9.30 (v. Anne Spangsberg)
7z – tirsdag 13.50 – 15.20 (v. Søren E. Jensen)
7x – onsdag 13.50 – 15.20 (v. Anne Spangsberg)

Undervisningen finder sted i Sognegården, og ved indskrivningsgudstjenesten er der mere info.

Konfirmationerne ligger i 2019:

5. maj Søndag Særløse kirke
12. maj Søndag Hvalsø kirke