Blomster på Hvalsø KirkegårdHvalsø Kirkegård består af flere afdelinger, heriblandt en skovkirkegård samt en afdeling for de ukendte. Hvalsø Kirkegård har 2-4 ansatte alt afhængig af sæson. Vi beskæftiger os året rundt med flere forskellige typer af opgaver, lige fra græsslåning, klipning af hække, bistand ved begravelser/urnenedsættelser etc., pleje og pasning af gravsteder og meget andet. Du kan se billeder af Hvalsø Kirkegård fra 1900-tallet her.

Du kan læse om handicapforhold her.

Få hjælp til valg af gravsted

Hvalsø Kirkegård består af flere afdelinger med forskellige krav til gravsten, vedligeholdelse mv., for at gøre valget af gravsted så nemt og overskueligt som muligt, har vi udarbejdet en artikel om de forskellige gravsteder. Du finder artiklen om de forskellige typer gravsteder her.

Her finder du også priserne på gravsteder samt gravstedsvedligeholdelse på Hvalsø Kirkegård. Bemærk at opkrævninger fra GIAS er udformet som et tilbud, men skal betales før gravstedet er fornyet eller legataftalen er trådt i kraft.

Hvalsø Kirkegård bøgehæk

Om Hvalsø Kirkegård

Der gælder særlige ordensregler, når du færdes på Hvalsø Kirkegård. De væsentligste ordensbestemmelser er

1. Kirkegården er åben fra solopgang til solnedgang.
  2. Kirkegården er et indviet sted, hvor der skal være orden og fred.
  3. Hunde skal føres i snor.
  4. Der må ikke anvendes plastic eller lignende materialer som underlag for ralbelægning på gravsteder eller andre arealer.

Du kan finde alle ordensbestemmelserne mv. i kirkegårdsvedtægten for Hvalsø Kirkegård her.

Reglerne for brug af Hvalsø Kirkegårds kapel finder du her.

Flytning af lig fra kirkegården

I særlige situationer flyttes lig eller urner fra en kirkegård til en anden, læs notatet herom her.

Fredede gravminder på Hvalsø Kirkegård

Der findes 24 fredede gravminder på Hvalsø Kirkegård, se billeder af de fredede gravminder her. Der findes forskellige kriterier ved udvælgelse af frede gravminder, herunder fx. over 100 år, egns typisk mindesmærke, lokal historiske navne mv.

Biavl på Hvalsø Kirkegård

På Hvalsø Kirkegård er der placeret 2 bistader som passes og plejes året rundt. Læs mere her.

Har du spørgsmål ?

Du er altid velkommen til at kontakte kirkegårdskontoret i åbningstiden, du er også meget velkommen til at sende en mail på sc@hvalsoe-kirke.dk.

Hvalsø Kirkegård er placeret på Præstegårdsvej 2 i Hvalsø.

Book your tickets