Jazzsalmesangs-gudstjeneste, frokost og foredrag med Hans Anker Jørgensen & Caroline Borello i Hvalsø Kirke og Sognegård søndag d. 16. marts 2014. Salmedigteren Hans Anker Jørgensen er en vore kendteste nulevende salme-digtere. Han har siden 2008 haft et frugtbart samarbejde med komponisten Caroline Borello, som resulterede i samlingen ”Du siger det med blomster” – 24 pop- og jazz-salmer. Han gæster Hvalsø kirke sammen med ”Salmejazz-orkesteret”, som består af Caroline Borello på piano, gospel- og jazzsangerinden Margrethe Grarup og – sidst men ikke mindst – en jazzbassist i verdensklasse: Mads Vinding.

Dagen starter med gudstjeneste i Hvalsø Kirke kl. 10.30, hvor Hans Anker Jørgensens salmer spiller hovedrollen. Der vil ikke være prædiken i traditionel forstand, da salmerne i sig er selv prædikener. De bindes sammen af bibelske tekstlæsninger og salmedigterens egne kommentarer med udgangspunkt i Astrid Lindgren og hendes forhold til evangeliet.

Efter gudstjenesten er der frokost i Hvalsø Sognegård kl. 12.00 og fra kl 13.00 vil Hans Anker Jørgensen og Caroline Borello stå for et salmesangsarrangement med overskriften ”Du siger det med blomster”, hvor de vil præsentere resultatet af deres samarbejde i et kombineret foredrags-, fællessangs- og koncertarrangement. Hele arrangementet slutter senest kl. 14.30.

Tilmelding

Tilmelding til spisning senest d. 9. marts til Anne Spangsberg tlf. 46 40 80 55, mail anne.spangsberg@paradis.dk eller Erling Svendsen tlf. 46 40 80 27 eller mail erlingsvendsen@post.tele.dk

Pris for spisning: 50 kr. pr. person – 100 kr. for en familie.