Kære nye konfirmander

Konfirmander

Konfirmation-2015-7Kære kommende konfirmand

Så er det tid til at overveje, om du vil konfirmeres og derfor følge konfirmationsforberedelsen ved Hvalsø/Særløse Kirke.

I løbet af året vil vi sammen dykke ned i livets mening, give plads til forundring, fordybelse, overvejelse og tvivl. Konfirmationsforberedelsen er ikke en færdig pakke, men åbner døren til en fremmed tid, kultur, verden og forventning, i forsøget på at sætte ord på, hvad man kan tro på.

Forudsætningen for at blive konfirmeret er bl.a., at du følger undervisningen. En anden betingelse for at blive konfirmeret er, at du går i kirke, samt at du er døbt. Hvis du ikke allerede nu er døbt og du ønsker at blive konfirmeret, kan du sammen med dine forældre finde en dato, hvor du ønsker at blive døbt.

Du er også velkommen til at følge undervisningen, selvom du ikke ønsker at blive konfirmeret.

Tiden nærmer sig for tilmeldingen

Indskrivningen foregår i forbindelse med en gudstjeneste i Hvalsø Kirke, søndag d. 23. august kl. 10.30. Efter gudstjenesten er der information i Sognegården (Præstegårdsvej 2b) i Hvalsø.

Tidspunkter for konfirmandundvisning

7.a – onsdag morgen kl. 8.00-9.30
7.b – tirsdag morgen kl. 8.00-9.30
7.c – tirsdag eftermiddag kl. 13.45-15.15.

Undervisningen begynder i uge 35.

Du er også meget velkommen til altid at følge med på kirkernes hjemmeside (www.hvalsoe-kirke.dk) eller på Facebook (www.facebook.com/hvalsoesaerlosekirker)

Du kan hente kirkegangsarket her samt konfirmandindekset her.

gudstjeneste-skiltVigtige gudstjenester i løbet af efteråret

Sæt kryds allerede nu! – Vi forventer, at du så vidt muligt også deltager i følgende aktiviteter:

• Høstgudstjeneste  – søndag den 13. september kl. 10.30 i Særløse Kirke & kl. 12.00 i Hvalsø Kirke.
  • Spaghetti-gudstjeneste – torsdag den 24. september kl. 17.00 i Hvalsø Kirke.
  • Lørdag den 27. september kl. 10.00 – 14.00 & søndag den 28. september kl. 9.00 – 12.00

Gospel-weekend
Workshop om lørdagen (Sognegården) og gospel-gudstjeneste om søndagen (Sognegården + Hvalsø kirke).
Vi vil gerne have nogle forældre til at være med.

Søndag den 25. oktober kl. 14.00 i Hvalsø Kirke
Familiegudstjeneste (BUSK – gudstjeneste: Børn, Unge, Sogn, Kirke) i samarbejde med spejderne, hvor vi får besøg af Betty & Peter Arendt.

Konfirmandstævne i Roskilde Domkirke i februar 2016
Fælles konfirmandstævne for alle konfirmander i Roskilde Stift.

Konfirmationerne ligger i 2016

1. maj    søndag – Særløse kirke – kl. 10.30
5. maj    Kristi Himmelfartsdag – Hvalsø kirke – kl. 9.30 – 7.A
5. maj    Kristi Himmelfartsdag – Hvalsø kirke – kl. 11.30 – 7.B
8. maj    søndag – Hvalsø kirke – kl. 10.30 – 7.C

Af praktiske grunde er det vigtigt, at konfirmanderne bliver konfirmeret den dag, som klassen er sat til.

Søren E. Jensen & Anne Spangsberg

Vi ses i kirken!