Minikonfirmandundervisning

Hvalsø Kirke

Minikonfirmandundervisning er et gratis tilbud til 3. klasses elever, som har lyst til at komme i kirken og på en kreativ, hyggelig og lærerig måde at arbejde med emner og historier, som knytter sig til kirken og kristendommen. Der vil være 3 forskellige hold i løbet af skoleåret 2017/2018. Der vil blive arbejdet med de forskellige historier på forskellige måder på de tre hold, og mens nogle emner vil gå igen, vil der også være nyt stof på hvert hold, og det er derfor muligt at gå på mere end et af holdene.

Det første hold vil have udeliv og bevægelse i fokus. Derudover vil der på alle tre hold være sang, bibelfortælling, bøn og filosofi med børn. Det er ikke en forudsætning, at man har kendskab til kristendommen i forvejen. Hovedmålet er, at børnene får en større indsigt i, hvad kristendommen er, mærker at kirken er et rart sted at være, og et sted, de får lyst til at komme. Alle holdene vil løbe af stablen torsdage fra kl. 15-16:30 i Hvalsø kirkes lokaler.

• Minikonfirmand – Udeliv og bevægelse:
    10/8 – 5/10 2017
  • Minikonfirmand – Stjernestund:
    26/10 – 21/12 2017
  • Minikonfirmand – Kreativ udfoldelse:
    1/3 – 17/5 2018 (undtagen 29/3 og 10/5)

Der er mulighed for afhentning af elverne på Hvalsø Skole kl. 14.45.

Tilmelding sker til Simone Bille på simone.nbs@yahoo.com.