Ny alterdug i Hvalsø Kirke

Ny alterdug

Hvalsø Kirke fik i 2007 ny alterdug.

Læs formandens tale

Det er en stor dag idag hvor vi har indviet den nye alterdug. I den forbindelse er det vigtigt for menighedsrådet at sige jer en stor tak for det flotte arbejde i har gjort. En flot nyistandsat kirke med en flot ny alterdug. Hele processen har været en rigtig solstrålehistorie. Da vi første gang hørte om jeres tilsagn, om at lave en ny alterdug, havde vi nok lidt svært ved at tro på, at det var sandt.

Et så stort arbejde i var villig til lave til Hvalsø Kirke – ja jeg underdriver ikke når jeg siger, at vi blev meget glade. Vi blev forelagt flere muligheder og i gik igang. Flere gange i forløbet har vi set jeres flotte arbejde.

Ikke nok med at det har været et stort arbejde så synes vi, at i har været hurtige – ja nok noget hurtigere end vi havde forventet. Det er en alterdug som kan holde vores tid ud, hvis der bliver passet godt på den. At der bliver passet godt på den, kan jeg love for der bliver. Vi har i menighedsrådet aftalt at lave en procedure, så den, bliver puslet og plejet efter alle forskrifter. om den

Det er svært at udtale menighedsrådets store taknemmelighed for jeres flotte arbejde til Hvalsø Kirke. For at udtale vores dybe taknemmelighed for det store arbejde i har gjort, har vi en lille ting til jer.

Endnu engang tak for jeres store arbejde. Jeg synes vi skal give dem et stort bifald.

alterdug1

alterdug2