0 All Booked All Booked All Booked 4017 For de levende eller døde? https://www.hvalsoe-kirke.dk/event/for-de-levende-eller-doede/?event_date=2018-09-26&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2018-09-26

For de levende eller døde?

• Gratis Adgang
2018-09-26 19:00 2018-09-26 21:00 Europe/Copenhagen For de levende eller døde?

For de levende eller de døde? Blogger Søren Egemar Knudsen stiller i aftenens oplæg spørgsmålene, der danner basis for en fælles debat om Kirkegårdens rolle anno 2018. Hvordan bliver kirkegården; et sted for de levende frem for de døde? relevant for børn & unge? i stand til at overleve som gravplads for mennesker? i stand til at imødekomme den digitale udvikling? andet end en forbudszone? Søren Egemar Knudsen mistede i september 2015 sin kone og efterlod ham alene med hans tre børn. Siden har Søren bidraget til debatten omkring død, sorg & kultur. Et emne han ofte har beskæftiget sig med som frivillig leder i FDF Roskilde. Søren skriver jævnligt på bloggen www.facebook.com/efterladt. Han var desuden en af indlægsholderne på årets Kirkegårdskonference med afsæt i en rost artikel i fagbladet ”Kirkegården”. Tidligere har Søren bl.a. deltaget i Folkemødet i 2016, i TV- & radioprogrammer og på Diakonidagen i Helsingør Stift i 2017. Omdrejningspunktet har været den ”fattige” sorgkultur. Mød op den 26. september 2018 kl. 19.00 og giv dit bud på, hvordan vi i fremtiden skal tage aktivt del i brugen i Kirkegården, så den ikke står tilbage som et monument over fordums tid … når flere og flere vælger alternative begravelsesformer.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Grøn hæk på Hvalsø Kirkegård

For de levende eller de døde?

Hvordan bliver kirkegården;

• et sted for de levende frem for de døde?
  • relevant for børn & unge?
  • i stand til at overleve som gravplads for mennesker?
  • i stand til at imødekomme den digitale udvikling?
  • andet end en forbudszone?

Et emne han ofte har beskæftiget sig med som frivillig leder i FDF Roskilde.

Søren skriver jævnligt på bloggen www.facebook.com/efterladt.