Julekoncert med Tolstrupkoret

2024-03-29 19:30 2024-03-29 21:00 Europe/Copenhagen Julekoncert med Tolstrupkoret

Julekoncert med Tolstrupkoret i Særløse Kirke tirsdag d. 18. december 2018 kl. 19.30. Koret synger en afdeling med engelske og svenske julesalmer fra 15. årh. til vores nutid. Anden afdeling bliver et genhør med Johannes Møllehaves tekster til “De hellige Tre Konger” fra 1980. I vekslen mellem sang og oplæsning fortælles der om tre vise mænd, Kaspar, Melchior og Balthasar. Disse vise mænd menes at have været astronomer, og da de har set en ny, stor stjerne på himlen, opsøger de den nyfødte konge. Der fortælles om den nye, store stjerne, kostbare gaver, farlige røvere, snilde, glæde, travlhed og glæde. Korets dirigent, Mikael Jakobsen, har sammen med to kolleger komponeret musik til digterpræsten Møllehaves tekster. Musikalsk ledsagelse af organist Camilla Donovan.

Særløsevej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Tolstrupkoret