Julekoncert med Roskilde Studiekor

1200-04-19 19:30 1200-04-19 21:00 Europe/Copenhagen Julekoncert med Roskilde Studiekor

Julekoncert i Hvalsø Kirke d. 7. december 2017 kl. 19.30 med Roskilde Studiekor. 1980 blev Roskilde Studiekor dannet som et ad hoc kor på Roskilde Katedralskole og med Ole Hannibal som dirigent, men samarbejdet var så vellykket, at det blev et permanent kor. I dag er koret et ambitiøst amatørkor med 29 erfarne sangere, som dirigeres af Anne-Terese Sales. Koret med dirigent Anne-Terese Sales byder både på julemusik fra den store engelske musiktradition og på danske juletoner. Koret er lige kommet hjem fra Estland efter en vellykket koncertrejse, og derfra synger de blandt andet Arvo Pärts inderlige og tænksomme sats “Morning Star”, hvor teksten er en 1300 år gammel bøn. Fra Danmark får publikum en række af julens kendte og elskede julesalmer i arrangementer af komponister som Prætorius, Michael Bojesen og Henrik Rung. I programmet indgår også to dejlige, kendte julesalmer som fællessang for publikum og kor med akkompagnement af kirkens organist, Linda Baarsgaard.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Roskilde Studiekor