Musikeftermiddag – Hvalsø Sognegård

6400-04-19 14:00 6400-04-19 16:00 Europe/Copenhagen Musikeftermiddag – Hvalsø Sognegård

Kom til musikeftermiddag i Hvalsø Sognegård fredag d. 2. februar 2018 kl. 14.00. Bente Kure og Leif Ernstsen har spillet sammen siden 1985 og fejrede således 30 års jubilæum i 2015! Både spillesteder, festivals, kursuscentre, kongresser, skolebørn og foreninger i hele Danmark har gennem de tre årtier nydt godt af de to talentfulde musikeres alsidige optræden og repertoire. Et repertoire, hvor de blander lige dele alvor, humor, eftertænksomhed, grin, stilhed og gang i den. Jeppe Aakjær forestillingen ”Som dybest brønd” En musikalsk forestilling, der mest via sange, men også anekdoter og uddrag fra Jeppe Aakjærs prosatekster, tegner et helhedsportræt af ”Jens Vejmands” far. Hvis man hører til dem, der kun kender Jeppe Aakjær som en romantisk og lyrisk hjemstavnsdigter, er her lejligheden til genkendelsens glæde, men også til at møde andre sider af ham. F.eks. forfatteren, der fik direkte socialpolitisk betydning, da han skildrede tyendets vilkår. Forestillingen er en koncert med et vist teaterpræg. D.v.s ved hjælp af enkle virke-midler og få rekvisitter skabes der nogle rammer, hvori en tæt stemning kan vokse frem. Der er naturligvis også fællessang undervejs – alt andet ville jo ikke være i Aakjær’s ånd! Af hensyn til kaffen må man meget gerne tilmelde sig hos: Carlo Jensen, som er vært for eftermiddagen, fra Hvalsø Menighedsråd: E-mail: carlotjensen@gmail.com Arrangementet er gratis og alle er meget velkomne.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:carlotjensen@gmail.com
Hvalsø Kirke

Jeppe Aakjær forestillingen ”Som dybest brønd”

Arrangementet er gratis og alle er meget velkomne.