Opstillingsmøde til menighedsrådsvalget 2016

2016-09-13 19:00 2016-09-13 21:00 Europe/Copenhagen Opstillingsmøde til menighedsrådsvalget 2016

Den 13. september 2016 kl. 19.00 er der opstillingsmøde til årets menighedsrådsvalg. Formand for valgudvalget, Erik Wulff oplyser om lovene for menighedsrådsvalg. Overenskomstansat sognepræst Søren E. Jensen fortæller om menighedsrådslovenes opståen og demokratiets indførelse  i Danmark. Der serveres rødvin og chips. Det praktiske På mødet har du mulighed for at høre mere om det konkrete arbejde i Hvalsø og Særløse menighedsråd, og det er også til dette møde, du har mulighed for at stille op. Menighedsrådsarbejdet er som udgangspunkt frivilligt arbejde uden aflønning. Hvis du er over 18 år og medlem af Folkekirken, har du mulighed for at blive valgt ind i et menighedsråd. I dag kan folkekirken bruges på mange forskellige måder, og det er ikke et krav, at man er fast kirkegænger for at stille op til menighedsrådsvalget. Valgperioden er 4 år.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark pwr@dsb.dk
Menighedsrådsvalg 2016 logo

Formand for valgudvalget, Erik Wulff oplyser om lovene for menighedsrådsvalg.

Der serveres rødvin og chips.

Det praktiske