Sangeftermiddag – Hvalsø Sognegård

2017-11-17 14:00 2017-11-17 16:00 Europe/Copenhagen Sangeftermiddag – Hvalsø Sognegård

Kom og syng med fredag d. 17. november 2017 kl. 14.00 – 16.00 i Hvalsø Sognegård – og afprøv (måske) fremtidens kirkelige sangskat! Der er grund at glæde sig over udviklingen i salmeskrivningen. Poesien har fået et løft, og i de seneste år har sange, som vi hører på P3 og P4 fundet vej ind i kirken (på godt og ondt). Til gengæld er sangskriverne, som normalt høres på disse kanaler, ved at bevæge sig ind i salmeuniverset. I de senere år er der kommet to tillæg til salmebogen: 100 salmer, b.la redigeret af biskop Tine Lindhardt, og Kirkesangbogen med bidrag af fx Anne Linnet, Steffen Brandt, Sys Bjerre, Jonas Breum og Jonas H. Petersen. Og mange af de øvrige nye salmer bæres frem af gode melodier, der egner sig godt til fællessang. Sangen giver mere end appetit på livet, så der bliver også kaffe og kage til. For arrangementerne står sognepræst Anne Spangsberg og organist Linda Baarsgaard.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk