Syrian Expat Ensemble – Hvalsø Kirke

• Gratis Adgang
2024-03-29 19:30 2024-03-29 20:45 Europe/Copenhagen Syrian Expat Ensemble – Hvalsø Kirke

Koncert med Syrian Expat Ensemble i Hvalsø Kirke onsdag d. 5. oktober 2016 kl. 19.30. Det begyndte med en rejse til Syrien og er nu endt med, at musikeren Morten Carlsen, bl.a. kendt fra New Jungle Orchestra, drager rundt i Danmark med “Syrian Expat Ensemble” , som er musikere der alle har været en del af Syrian National Ensemble indtil musikerne valgte at flygte fra borgerkrigen i Syrien i 2011. Musikerne har bl.a. været med til åbne Roskilde Festivals Orange Scene i sommer. Ensemblet spiller mellemøstlig musik i mange af dens former: klassisk, folkemusik og nutidige kompositioner. Improvisation er en årtusind gammel tradition og ingrediens i Mellemøstens musik og i Syrian Expat Ensemble udfoldes denne kunstform på smukkeste vis.” Musikerne er: Maher Mahmoud, Oud (orientalsk guitar). Amer Dahbar, Riq (tamburin). Jehad Jazba, violin. Badi Rafea,Orientalsk tromme. Mevan Younes, Buzuq (strengeinstrument)

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark linda@hvalsoe-kirke.dk
Hvalsø Kirke