Foredrag med Jens Andreas Christensen

2024-03-29 14:00 2024-03-29 16:00 Europe/Copenhagen Foredrag med Jens Andreas Christensen

Jens Andreas Christensen er sognepræst ved Hellig Kors Kirke på Nørrebro. Han har tidligere været udsendt til Irak og Afghanistan som feltpræst og er en hyppigt brugt foredragsholder ved kirkelige arrangementer, men også ved Forsvarsakademiet og ved Hærens Officersskole. Han har tidligere holdt foredrag i Hvalsø Sognegård med juleevangeliet som udgangspunkt. Hvad har krig og kristendom med hinanden at gøre? Kristendommen er i sit indhold ikkevoldelig og ”fred” er et nøgleord. Alligevel er kristendommens historie gået hånd i hånd med krigens. Tænk bare på korstogene i middelalderen og voldelige omvendelsesforsøg af indfødte under kolonialismen. Foredraget kaster lys over hvordan man kan forklaret dette. Arrangementet er gratis men af hensyn til kaffe/kage bedes du tilmelde dig til Carsten Lester, som er vært for dagen. E-mail: carsten.lester@fasttvnet.dk eller tlf.: 40469953.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark
Billede af Jens Andreas Christensen