0 All Booked All Booked All Booked 4837 Gluntarna https://www.hvalsoe-kirke.dk/event/gluntarna/?event_date=2020-09-25&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2020-09-25

Gluntarna

2020-09-25 19:30 2020-09-25 21:30 Europe/Copenhagen Gluntarna

Kom til koncert i Hvalsø sognegård fredag den 25. september 2020 kl. 19.30. Kom til en festlig aften med operasangerne Per Anders Hedlund og Sven Christian Brage Hansen. De to herrer har iført sig studenterhuerne og i opløftet stemning spiller de rollerne som hhv. Magisteren og Studenten i Gunnar Wennerbergs visesamling ”Gluntarna”. Her beskrives – ofte ganske realistisk – studenterlivet i Uppsala i 1840’erne: forelskelser, økonomiske problemer og tømmermænd. Mest kendt er nok den smukke: ”Herre, min Gud, hvad den månen lyser”. Per Anders Hedlund har en lang karriere bag sig ved diverse operahuse i Sverige samt Det Kgl. Teater i Danmark. Christian Brage har også haft et omfarende liv på svenske operascener, været ansat i DR Radiokoret og Den Jyske Opera. Samtidigt var han i 21 år kirkesanger i Hvalsø og Særløse kirker. Der vil blive serveret et glas vin til at løfte stemningen yderligere!

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Billede af Gluntarna Per Anders og Sven

Kom til koncert i Hvalsø sognegård fredag den 25. september 2020 kl. 19.30.

Samtidigt var han i 21 år kirkesanger i Hvalsø og Særløse kirker.

Der vil blive serveret et glas vin til at løfte stemningen yderligere!