Ingegerd Auken fortæller om Mårbacka – Hvalsø Sognegård

2024-03-28 14:00 2024-03-28 16:00 Europe/Copenhagen Ingegerd Auken fortæller om Mårbacka – Hvalsø Sognegård

Hør om Mårbacka d. 6. april 2018 kl. 14.00 i Hvalsø Sognegård. Mårbacka er både den svenske forfatter Selma Lagerlöfs barndomshjem og hendes barndomserindringer. Den lille Selmas historie er mere end blot en fortælling om hende, den er en mangfoldighed af historier og myter fra det skønne Värmland, der sammen med egnens folk var hendes store inspiration. Det er fortællingen om en pige et stort ønske; at blive forfatter. Ad kringlede omveje lykkedes det, og  Selma Lagerlöf opnåede den store succes at bliveverdensberømt i sin levetid. Hun blev endda den første kvindelige forfatter, som fik Nobelprisen (1909). Blandt hendes mange kendte værker er Niels Holgersens Forunderlige Rejse, Jerusalem og Kristuslegenderne. Om Ingegerd Auken Ingegerd Auken har været skoleleder på Frederiksberg Friskole. Her stod det levende ord centralt. Ingegerd fortalte dagligt for børnene. Nu fortæller hun primært for voksne i kirkelige og andre sammenhæng.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Ingegerd Auken

Hør om Mårbacka d. 6. april 2018 kl. 14.00 i Hvalsø Sognegård.

Om Ingegerd Auken