AFLYST Længslens søgen med Peter Ruge

2600-03-28 15:30 2600-03-28 21:00 Europe/Copenhagen AFLYST Længslens søgen med Peter Ruge

AFLYST PGA CORONA ”Vort hjerte længes – indtil det finder hvile i dig” (Augustin 354-430) Længsel er et ejendommeligt fænomen. Vi kender alle til at længes, men ved alligevel så lidt om længslens væsen. Bedst er det, når man længes efter et andet menneske eller længes hjem, for så finder længslen sin ro i mødet. Men meget ofte er længslen ubestemt og kan ligge som en grundtone af savn gennem hele ens liv, uden at man kan finde det middel, der kan stilne den. Den kan retter sig mod den fjerneste horisont, og andre gange søger den mod hjertets inderste for at finde hvile. Og Augustins berømte formulering har gennem hele kirkens historie placeret længslens endelig mål i relationen til Gud – men det bliver det ikke nødvendigvis lettere af! Vi vil på disse to mødedage forsøge at blive klogere på, hvad længsel er for et fænomen. Vi vil se på hvordan menneske gennem historien har talt om længsel, og hvordan den i sin ultimative form søger mod Gud. Vi vil arbejde med meditative øvelser og indre praksis for at fordybe kontakt til selve følelsen – og helt grundlæggende vil vi spørge, om det er mig, der kalder, eller om det jeg mærker er, at en Anden længes efter mig. Der er tale om et sammenhængende forløb, men det er muligt at deltage blot i en enkelt dag. Mødedagene ledes af Peter Ruge, der er præst, retræteleder og kursusleder på Præsternes Efteruddannelse. Vi mødes i Hvalsø Sognegård torsdag den 4. februar og onsdag den 17. marts – begge dage kl. 15.30 – 21.00. Tilmelding til Marlene Pedersen, e-mail: marlene.pedersen01@gmail.com, tlf.nr.: 42409799, eller Anne Spangsberg, e-mail:anne.spangsberg@paradis.dk, tlf.nr.: 46408055. Senest den 28/1 (for den 4. februar) og 10. marts (for den 17. marts). Der kan være maks. 12 deltager pr. gang. Der serveres et let traktement som aftensmad.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Peter Ruge

AFLYST PGA CORONA

”Vort hjerte længes – indtil det finder hvile i dig” (Augustin 354-430)

Der kan være maks. 12 deltager pr. gang.

Der serveres et let traktement som aftensmad.