Lene Højholt – Hvalsø Sognegård

• Gratis Adgang
2024-03-28 16:30 2024-03-28 18:30 Europe/Copenhagen Lene Højholt – Hvalsø Sognegård

Foredrag ved forfatter og præst Lene Højholt om næstekærlighed belyst gennem Frans af Assisi onsdag d. 7. september 2022 kl. 16.30 – 18.30. Gratis adgang. Arrangementet er en del af kirkehøjskolen. Arrangementet er gratis, men af hensyn til kaffe/kage bedes du tilmelde dig til Torkil Jørgensen, som er vært for dagen. E-mail: torkilwerner@gmail.com. Om Lene Højholdt Lene Højholt har et omfattende kendskab til Frans af Assisi, som hun har erhvervet gennem sin forfattervirksomhed og gennem studiekredse og rejser til Assisi. Frans er en af middelalderens helt store religiøse fornyere af det kristne budskab. Kernen i hans kristendomsforståelse lægger vægt på Kristus som værende nærværende i det enkelte menneskes liv og han taler også om sammenhængen og den gensidige afhængighed mellem menneske og natur. Han taler således lige ind i en række moderne og højaktuelle problematikker, som vi til daglig konfronteres med. Lene Højholt vil gennem sit foredrag formidle hvad Frans af Assisi står for og hvad han kan sige os mennesker i dag.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:torkilwerner@gmail.com
Lene H

Gratis adgang.

Arrangementet er en del af kirkehøjskolen.

Om Lene Højholdt