Nordisk jazz møder argentinsk tango i Hvalsø Kirke

2024-04-18 19:00 2024-04-18 21:00 Europe/Copenhagen Nordisk jazz møder argentinsk tango i Hvalsø Kirke

Jazzkoncert i Hvalsø Kirke d. 11. september 2019 kl. 19.00. Gratis adgang. Bassisten og komponisten Torben Westergaard – nu bosiddende i Hvalsø – er en alsidig herre, der med 12 cd-udgivelser i eget navn, turneer i mere end 20 lande og knap seks års ophold i jazzens mekka New York, har sat sit præg på den danske såvel som den internationale jazzscene. Musikken kan beskrives som ’moderne tango jazz’ og trækker både på tangoens partitur-musik og jazzens improvisationssprog. Ønsket er at prøve at finde et tredje udtryk mellem tango og jazz – og at finde fællesnævneren i den blide melankoli, der bærer argentinsk tango såvel som nordisk jazz. The Tangofied Ensemble: Ida Nørholm (cello / DK), Anders Banke (basklarinet / DK), Alejandro Sancho (guitar / ARG) og Torben Westergaard (bas / komposition).

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Billede af hærværk på gravsted på Hvalsø Kirkegård

Jazzkoncert i Hvalsø Kirke d. 11. september 2019 kl. 19.00. Gratis adgang.