Salmeforedrag – Hvalsø Sognegård

2019-03-01 14:00 2019-03-01 16:00 Europe/Copenhagen Salmeforedrag – Hvalsø Sognegård

Salmeforedrag ved salmedigter Holger Lissner fredag d. 1. marts 2019 kl. 14.00 – 16.00 i Hvalsø Sognegård. Holger Lissner, som tidligere har været præst i Sdr. Bjert og stadig er aktiv som salmedigter, vil gennemgå nogle af sine salmer og fortælle, hvorfor han skrev dem, hvad der ligger bag, og lære os melodierne, så vi kan synge dem og bruge dem. Og måske genfinde os selv i dem. I den sidste generation er der skrevet rigtig mange nye salmer af en flok salmedigtere, herunder Holger Lissner, som hver på sin vis prøver at sætte ord og toner på det, der kan synges og kan tolke vores mærkelige liv i lyset af evangelierne. Salmer er menighedens indslag i gudstjenesten. Det er i dem, at vi er aktive og lægger mund og stemme til vores fælles bøn og taknemlighed. Salmer er koncentrerede dråber af tro, erfaringer og ønsker. Her får vi nogle ord, vi kan gøre til vore egne, og hvormed vi taler til Gud, og Gud taler til os. Bedst er de salmer, som både er dagligdags og poesi, både er personlige og almene, så der ikke skal historiske forklaringer til, for at vi kan gå ind i dem og gøre dem til vores ord. Og har ordene så fået en god melodi, så bliver de dobbelt så gode. Arrangementet er gratis, men af hensyn til kaffe/kage må man meget gerne tilmelde sig til René Nilausen – e-mail: rene@nilausen.dk Vært for eftermiddagen er Carsten Lester.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:carsten.lester@fasttvnet.dk
Holger Lissner

Vært for eftermiddagen er Carsten Lester.