Glæd dig til en fantastisk uge om næstekærlighed

Logo kirkehøjskole

Ordet Næstekærlighed stammer fra Biblen, men betyder måske noget forskelligt for os alle. Anders Agger skriver på en af de første sider i sin bog ”Kærlighed”, at ”Og jeg ved cirka ingenting om kærlighed” – og netop det citat fortæller måske meget godt, at vi alle forstår, forbinder, viser og udfolder både kærligheden og dermed også Næstekærligheden forskelligt. Derfor planlægger Hvalsø og Særløse Kirker i sensommeren med en 10 dages lang Kirkehøjskole, at sætte fokus på Næstekærlighed og dets betydning i et moderne samfund.

Du tænker måske at ordet Kirkehøjskole, det lyder meget kirkeligt – men vi lover, at vi har lagt os i selen for at vise, hvad kirken, kirkerummet og det kristne budskab kan i en moderne tid. Der vil være noget for alle aldersgrupper – og da det endelige program endnu ikke er helt fastlagt, kan vi ikke afsløre det fulde program endnu. Vi kan dog løfte sløret for at Thomas Skov kommer forbi og snakker om Høflighed – og at vi samarbejder med Hvalsø Kulturnat har inviteret Per Vers til at lave freestyle rap over emnet Næstekærlighed. Du kan altid holde dig opdateret på vores hjemmeside – www.hvalsoe-kirke.dk/naestekaerlighed – og de kommende udgaver af kirkebladet.

Kirkehøjskolen starter fredag d. 2. september 2022 og slutter søndag d. 11. september 2022 med en stor gudstjeneste i Hvalsø Kirke.