I Hvalsø og Særløse Kirker vil vi gerne gøre noget særligt for, at det er sjovt og hyggeligt at komme i kirke – også for børn.

Gudstjenester

Tegning af kirke om aftenen

Derfor holder vi ca. en gang i kvartalet familiegudstjeneste en hverdagsaften kl. 17. Ved denne gudstjeneste er der plads til at tale om livets store spørgsmål i helt almindelige vendinger. Her kan alting ske, så forvent ikke at skulle sidde en halv time på bænkerækkerne. Efter ca. en halv times gudstjeneste er der fællesspisning i sognegården.

Følg med på vores Facebook-side eller i kalenderen her på hjemmesiden for at se, hvornår næste familiegudstjeneste er eller skriv til sloike@live.dk og spørg.

Ud over ”Tro i børnehøjde” har vi også andre gudstjenester i løbet af året, som er målrettet børn. Heriblandt til fastelavn, påske, pinse, høst, og jul.

Ydermere holder Hvalsø Kirke i samarbejde med spejderne BUSK-gudstjeneste den sidste søndag i oktober hvert år. BUSK står for ”Børn, Unge, Sogn og Kirke”. Til denne gudstjeneste plejer både mini-konfirmander og konfirmander at medvirke.

Børne- og familieaktiviteter

FamilieaktiviteterI Hvalsø kirke er der løbende forskellige aktiviteter for børn og familier. Her er nogle eksempler på  arrangementer, som har fundet sted de sidste par år.

• Krea-dag i forbindelse med de forskellige højtider
  • Skattejagt
  • Billedkunstskole
  • Rekorddag
  • Loppemarked
  • Teaterskole
  • Børnedag
  • Kirke-overnatning
  • Børnekor
  • Minikonfirmand (for 3. klasse)
  • Kirkeklub for børn
  • Ungdomsklub
  • … og meget mere

For de helt små er der også babysalmesang og rytmik.

Skriv til Stine på sloike@live.dk eller følg os på Facebook for at høre, hvilke arrangementer der ligger i den nærmeste fremtid. Hvis du har forslag eller ønsker til noget, du godt kunne tænke dig, at vi som kirke arrangerede for børn (og deres familier), er du meget velkommen til at kontakte os.

Book your tickets