Hvad er DPP? – Den Pastorale Podcast

Den pastorale podcast logo

Den Pastorale Podcast

DPP! Det lyder som navnet på enten et transportfirma eller på et med rette glemt technoband fra firserne.

Men inden længe vil alle i Hvalsø og Kirke Saaby være fortrolige med de tre bogstaver, og som en selvfølge spørge, om man fik hørt den seneste DPP i lørdags. DPP er nemlig en forkortelse af Den Pastorale Podcast, som fra og med februar går i luften hver eneste lørdag.

Hermed fortsætter de tre præster – Poul Joachim Stender, Anne Spangsberg og Søren E. Jensen – det fornøjelige arbejde, som en lille håndfuld lyttere kender fra Den Pastorale Julepodcast, der foreløbig har været sendt i to sæsoner. Til forskel fra julepodcasten (der primært har bestået af hygge, pjat og ballade) vil DPP have et aktuelt præg, hvor man vil få oplyst den kommende uges arrangementer, deriblandt hvem der prædiker i kirkerne den følgende dag, hvornår de gør det og muligvis også hvad de har tænkt sig at prædike om.

For at der ikke skal gå kalender i det hele, og for at præsterne ikke bare skal sidde og sludre sammen, vil der i DPP blive indbudt gæster, der skal give deres bud på stort og (primært) småt. I foråret er det således planen at bispekandidaterne til det kommende valg skal medvirke på skift, hvis de ellers tør. Tanken er at de skal grilles på det groveste.

DPP (Den Pastorale Podcast) fra og med første lørdag i februar. Podcasten kan høres på alle tilgængelige platforme.

Du kan lytte med her: https://den-pastorale-podcast.castos.com/ eller i Spotify, Podimo eller Apple Podcast.

Lyt til Den Pastorale Podcast her

Comments(2)

1. Joas Pedersen says

Kan man som lytter tilfoeje spoergsmaal / emne til posen?
    I saa fald lyder mit saadan: Messesang (eller mangel paa samme) under hoejmessen.

Mvh,
    Jonas Pedersen.

• Redaktør says

Hej Jonas

Jeg foreslår du sender en mail til seje@km.dk om evt. emner.

Mvh webmaster