Indsamling til Folkekirkens Nødhjælp – Hjælp medmennesker i nød

Indsamling til verdens fattigste kvinder

Søndag den 10. marts 2019 deltager Hvalsø og Særløse sogne i Folkekirkens Nødhjælps årlige husstandsindsamling. Klimaet under forandring Klimaforandringerne er her, og de er kommet for at blive. Millioner af mennesker er truet af sult og oversvømmelser, og allerede nu må mange forlade deres hjem for at finde mad og sikkerhed.

Men der er en god nyhed: Vi ved, hvad der skal gøres!

Søndag den 10. marts 2019 samler vi ind til de mennesker, der er hårdest ramt af klimaforandringerne.

Sammen om kloden

I verdens fattigste lande mangler man alt det, der beskytter os danskere mod klimarelaterede katastrofer. Men med klimatilpasning kan vi klæde verden på til et klima i forandring. Det kan være diger, dæmninger og opsamlingssøer, der kan forhindre oversvømmelser. Det kan være broer og solide bygninger, der ikke dratter sammen ved jordskred. Men det kan også handle om at hjælpe en sulten småbonde med at dyrke quinoa, som er fyldt med protein og bedre til at modstå tørke end andre afgrøder. Folkekirkens Nødhjælp arbejder i verdens fattigste lande,
hvor klimaforandringerne slår meget hårdere, end de gør i Danmark. En person fra Etiopien udleder langt mindre CO2 end den gennemsnitlige dansker. Men det er alligevel etiopieren, der betaler regningen i form af oversvømmelser, tørke og andre naturkatastrofer.
Det synes vi er uretfærdigt. Og derfor vil vi sammen med tusindvis af danskere samle ind til klimaløsninger den 10. marts 2019.

For alt i verden

Vi gør det for verdens fattigste, men vi gør det også for vores egen skyld. Kloden er nemlig noget, vi deler, og klimaforandringerne er hele klodens problem. På sigt vil vi alle komme til at mærke konsekvenserne af de globale temperaturstigninger på egen krop. Derfor opfordrer vi alle danskere til at gå en tur for klimaet søndag den 10. marts 2019.

For sig selv. For vores klode. For verdens fattigste. For vores børn. For alt i verden.

Gør en forskel

Gør som ca. 20.000 andre danskere. Saml ind til vores årlige indsamling. Hvalsø og Særløse sogne er med ved næste indsamling 10. marts 2019.

Sæt allerede nu kryds i kalenderen, så håber vi at se dig til en hyggelig indsamlingsdag. Meld dig som indsamler hos Eva Hornstrup, tlf.nr.: 46 40 74 07.

Mødested for indsamlere er Hvalsø Sognegård.