Kirkemarathon for sjæl og krop 2015

Kirkemarathon

mark-kirke-marathonTræk stikket ud. Giv dig selv en pause i den travle hverdag. Tag vandreskoene på. Kom ud i den skønne natur. Få vind i håret. Lad tankerne myldre – eller holde fri.

Kræftens Bekæmpelse og fire kirker i Lejre har sammen planlagt denne kirkemaraton. Formålet er at skabe rammer for en dag, hvor der ikke stilles store krav, men en dag, hvor det blot handler om at flytte fødderne og ta’ imod!

I hverdagen stilles der mange krav til os om at yde og forholde os. Det er derfor vigtigt med pauser, så vi kan få pulsen ned og få styr på stressniveauet.

I Kræftens Bekæmpelse foregår der et stort forskningsarbejde for at kurere kræftsygdomme, men der er også stor opmærksomhed på, hvordan man kan forebygge. – Denne dag er tænkt som en god forebyggelse, hvor der bliver tid til stilhed og samtaler, hvile og vandring, sang og musik.

Dagen begynder i Gevninge kirke kl. 9.30 med en morgenandagt. Der vandres til Kornerup kirke, videre ad veje og stier til Lejre Museum, igennem den skønne Ledreborg skov til Kisserup kirke og derfra til Hvalsø kirke, hvor vandringen slutter med aftenandagt. Inden vi slutter dagen og bliver kørt hjem i bus spiser vi sammen i Hvalsø Spisehus. Turen er på i alt 16,5 km. Hvis man kun ønsker at gå noget af turen, er det muligt at støde til undervejs. Man kan da stille sin bil der, hvor man begynder turen. Efter spisning i Hvalsø kører en bus os retur til Kisserup kirke – Lejre Museum – Kornerup kirke – Gevninge kirke.

Lørdag d. 22. august 2015.

• 9.30: Gevninge kirke, morgenandagt
  • 10.30: Kornerup kirke, sang
  • 12.15: Lejre Museum, frokost. Afgang kl. 13
  • 15.00: Kisserup kirke, musik
  • 16.30: Hvalsø kirke, aftenandagt
  • 17.00: Hvalsø Spisehus, aftensmad
  • 18.00: Bussen kører os retur.

Tilmelding

Yderligere information og tilmelding til turen senest d. 12. august til: Lotte Mikkelsen lotte.mikkelsen@gmail.com eller tlf.: 30 70 34 82.

Pris: 125 kr., der dækker kaffe, the, frokost og aftensmad i Hvalsø Spisehus.

Hvis der bliver et lille overskud tilfalder det Kræftens Bekæmpelse. Det lokale rejsebureau Mikkeltours sponserer bussen til hjemkørslen og menighedsrådene sørger for kaffe og the.