Året der gik i Hvalsø og Særløse Kirker

Grøn skov

2016 går snart på hæld, og det er på tide at se tilbage. I Hvalsø og Særløse Kirker har der været travlt med gudstjenester, barnedåber, konfirmationer, vielser, begravelser, koncerter, foredrag og meget mere samtidig med at 2016 har været et fantastisk, inspirerende, sorgfuldt og lyksaligt år for både os ved kirken og vores kirkegængere.

I løbet af 2016 er 25 børn og voksne blevet døbt, 54 børn er blevet konfirmeret, 9 par er blevet viet og vi har måtte tage afsked med 44 personer.

Har du særlige minder for året 2016 er du meget velkommen til kommenterer i kommentarfeltet nedenfor eller på Facebook.

Du kan finde alle vores nyhedsartikler her.

Menighedsrådsvalg

2016 var også året, hvor der skulle være menighedsrådsvalg. Der er blev valgt 6 helt nye medlemmer til menighedsrådet. Vi byder de nye medlemmer af menighedsrådet hjertelig velkommen.

Du vil helt sikkert kunne møde de nye medlemmer til de forskellige kirkelige handlinger og arrangementer i løbet af året.

Foredrag og arrangementer

mark_stokholm4

Mark Stokholm i Hvalsø Sognegård

I 2016 har vi afholdt mere end 15 spændende foredrag, koncerter og andre arrangementer. Vi har bl.a. haft besøg af Charlotte Rørth, sognepræst Helene W. Rasmussen, Tommy Corfixen, Per Larsen, Mark Stokholm, Jacob Svendsen og mange flere.

Vi håber at 2017 bliver mindst ligeså interessant og spændende som 2016. Vi har mange spændende foredrag, arrangementer og ideer på tegnebrættet. Det eneste du skal gøre er at holde øje med hjemmesiden, Facebook eller kirkebladet.

I 2017 vil du bl.a. kunne opleve en koncert med Hymns from Niniveh.

jakob2

Stand-up med Jacob Svendsen

stiftsblad-dec-jan-16-17

Ølsmagning

campinggudstjeneste-2016-1

Campinggudstjeneste

Tur-Soeren-E-kirke3

Tur til Søren E. Jensens kirke i Jylland

Præster

Søren E. Jensen er vendt tilbage fra det jyske embede i efteråret, og samtidig har vi måtte vinke farvel til både Maria Brink Hesel og Sven Ulrik Terp. Maria har søgt nye udfordringer og Sven Ulrik Terp afløste kun Søren E. Jensen, mens han var “udstationeret” i Jylland.

Har du behov for kontakt med en af vores præster, finder du oversigten over præster her.

kirkeblad-2016-4Fotokonkurrence

I sensommeren blev der udskrevet en fotokonkurrence. Vinderen fik æren af at få sit billede på forsiden af seneste udgave af kirkebladet. En del af de mange andre gode bidrag indgik i kirkebladet og her havde Sognepræst ved Kirke Såby og Kisserup Kirker Poul Joachim Stender sat tekst til billederne.

Ny kirkesanger

Vi har i 2016 fået ny kirkesanger efter at Sven efter mange år valgte at fratræde sin stilling. Endnu engang velkommen til Helene Gjerup.

Ugle i kassen

I foråret var det muligt at se vores ugle i uglekassen på skovkirkegården. Iflg. kendere er der tale om en natugle.

Ugle5

Ugle i kassen

Hjemmesiden og Facebook

Vores hjemmeside har til dato haft 23.000 sidevisninger, hvilket er på niveau med sidste år. Antallet af besøgende er ligeledes på niveau. Tak fordi I besøger vores hjemmeside.

Har du forslag til forbedringer eller ideer til nye ting, er du meget velkommen til at sende en mail til webmaster@hvalsoe-kirke.dk.

Vi har igen i 2016 forsøgt at gøre endnu mere ud af vores Facebook side og vi vil fortsætte dette arbejde i 2017. For at Facebook siden kan blive et interessant debat- og informationssted, håber vi meget at du vil følge os på Facebook. Log ind og tryk “Synes godt om”. Tak for hjælpen.

Endeligt vil webredaktionen sige tak for et godt 2016 og vi håber meget se jer alle igen herpå hjemmesiden eller på Facebook i 2017.