10-års jubilæumskoncert med Hvalsø Sognekor

2024-04-20 19:00 2024-04-20 20:30 Europe/Copenhagen 10-års jubilæumskoncert med Hvalsø Sognekor

10-års jubilæumskoncert med Hvalsø Sognekor i Hvalsø Kirke tirsdag d. 19. maj 2020 kl. 19.00. Egentlig er det 11 år siden koret blev dannet, den gang under det højtidelige navn ”Voldborg Herreds Kantori” og som et rent damekor. Året efter kom herrerne til og navnet blev mere uprætentiøst I sin nuværende form har koret eksisteret siden januar 2010 og tæller p.t. 22 medlemmer. Dette er første gang, Hvalsø Sognekor optræder alene med sange fra alle årene. Her er både festlige, medrivende folkesange fra ind- og udland, nordisk korlyrik, samt smuk kirkemusik af Edward Elgar og J. S. Bach. Koncerten varer ca. 45 minutter Efter koncerten vil der i Sognegården være en lille festlighed med mad og drikke – og måske flere underholdende indslag. Her er publikum og korets pårørende meget velkomne til at fejre dagen sammen med koret. Kunne du tænke dig at være med i koret, kan du læse mere her.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Billede af Hvalsø Sognekor

Kunne du tænke dig at være med i koret, kan du læse mere her.