Bob Dylan gudstjeneste – Særløse kirke

• Gratis Adgang
2024-04-18 19:00 2024-04-18 21:00 Europe/Copenhagen Bob Dylan gudstjeneste – Særløse kirke

Vi er glade for at kunne invitere til Bob Dylan gudstjeneste i Særløse kirke torsdag d. 3. november 2016 kl. 19.00. Pastor Tommy Corfixen ledsaget af pianist Kenneth Reiner er tilbage og vil denne gang levere et brag af fortolkninger af Bob Dylans sange. Om gudstjenesten Bob Dylan siger om sig selv og sine sange: Jeg skriver om det virkelige liv. Det bliver nødt til at begynde der. Med rigtige mennesker, rigtige gader, scener, hvad der sker bag scenen, levende modeller, malerier, fotografier, iscenesatte set ups, arkitektur, grafisk design. Alt, hvad der kræves, for at det virker, bruger jeg. Det er ligegyldigt, hvor mange penge, du har. Der findes kun to slags mennesker, mennesker der er frelste, og mennesker, der er fortabte. Jeg stoler ikke på en mand, der ikke kan synge en sang til Gud, og her er den så, den der med religion og mig. Dette er sandheden sagt lige ud. Jeg finder religion og filosofi i musikken. Jeg finder den ikke andre steder. Jeg tror aldrig, jeg har været uden tro på en Gud. Jeg har altid tænkt, at der er super magt, at dette er ikke den virkelige verden, og at der er en ny verden, der kommer. At blive opdaget kan blive en belastning. Jesus lod sig korsfæste, fordi han lod sig opdage. Jeg gemmer mig meget. Som vi kan forstå, så stjæler kunsten fra religionen med arme og ben. Derfor er det en oplagt idé, at religionen stjæler fra kunsten og bruger den i gudstjenesten. Tommy knytter med kommentarer Bibelens og Dylans tekster sammen, så begge parter nyder godt af det. Det er bevægende og af høj kvalitet. Vi skal høre “Blowing in the wind”, “Its nok dark yet”, “Forever Yung”, “I shall be released” og naturligvis “Knocking on heavens door” m. fl. Alle er velkomne til gudstjenesten. Vi glæder os til en stor oplevelse.

Særløsevej 2, 4330 Hvalsø, Danmark anne.spangsberg@paradis.dk
Særløse Kirkes kirketårn

Om gudstjenesten

Alle er velkomne til gudstjenesten. Vi glæder os til en stor oplevelse.