Country og kristendom – Hvalsø Kirke

2024-04-19 14:00 2024-04-19 15:00 Europe/Copenhagen Country og kristendom – Hvalsø Kirke

Country-passion, 2. påskedag i Hvalsø Kirke kl. 14.00. Da countrysangeren CS Nielsen udgav sin seneste og meget roste CD, Jericho Road, var det Søren E. Jensen, som havde skrevet pladens essay. Her lød påstanden, at når CS Nielsen forlod sit hjem, var det altid med et gevær i den ene hånd og Luthers store katekismus i den anden. CS Nielsen er med andre ord i lige så høj grad teolog, som han er countrysanger, ligesom Søren E. Jensen ofte finder opbyggelighed i populærmusikken snarere end de hellige skrifter. Det er derfor også logisk, at Hvalsø Kirke 2. påskedag danner ramme om et arrangement, hvor hele påskeberetningen bliver gennemgået med musikalske eksempler, der ud over CS Nielsens egne sange også byder på numre med blandt andre Nick Cave, The Tiger Lillies og Johnny Cash.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:seje@km.dk
Særløse Kirke er klar til påske

Country-passion, 2. påskedag i Hvalsø Kirke kl. 14.00.