2023-10-06 14:00 2023-10-06 16:00 Europe/Copenhagen Foredrag ved Camilla Louise Johnson om flugten fra en sekterisk frikirke – Hvalsø Sognegård

Foredrag ved Camilla Louise Johnson om flugten fra en sekterisk frikirke Fredag den 6. oktober kl. 14-16 i Hvalsø sognegård Camilla Louise Johnson voksede op i en dysfunktionel plejefamilie, hvor moren var psykisk ustabil. Det blev starten på en turbulent opvækst præget af streng social kontrol, svigt og misbrug. Camilla Louise melder sig ind i Faderhuset, hvor hun endelig finder, hvad hun tror er sin plads, da lederen Ruth Evensen adopterer hende. Efter 7 år bryder hun med Faderhuset, og herefter begynder et alvorligt reparationsarbejde for at komme til hægterne efter et langt liv med manipulation og frygt.   Med udgangspunkt i Camilla Louise Johnsons barske erfaringer, fortæller hun, hvordan man bryder med sekteriske miljøer, og hvilke konsekvenser det har for de mennesker, der ikke længere ønsker at være en del af et lukket fællesskab. Camilla Louise tager os med ind i en ellers lukket verden, og gør os klogere på mekanismerne bag de lukkede fællesskaber – og på de store konsekvenser det har for børn og unge, når systemet svigter, og voksne undlader at reagere. Camilla Louise Johnson er forfatter til selvbiografien “Svært barn har mange navne”, som handler om et liv præget af stærk religiøsitet, psykiske overgreb, svigt, misbrug og ensomhed. Hvordan bryder man ud af et sekterisk miljø, og hvordan finder man en ny identitet? Af hensyn til kaffe/kage: Tilmelding til Carsten Lester: carsten.lester@fasttvnet.dk eller 40469953.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø

Foredrag ved Camilla Louise Johnson om flugten fra en sekterisk frikirke