Fortællekoncert – Hvalsø Kirke

2024-03-21 19:30 2024-03-21 21:00 Europe/Copenhagen Fortællekoncert – Hvalsø Kirke

”Himmelhøjt jublende, til døden fortvivlet.” Fortællekoncert i Hvalsø kirke torsdag den 21. marts kl. 19.30 Det er nu 75 år siden, Anne Frank døde i koncentrationslejren Bergen-Belsen som 15årig. Anne Franks dagbog er et af de vigtigste vidnesbyrd om udslettelsen af Europas jøder. Den stemme, der møder læseren i dagbogen, er livlig, klarsynet og selvstændig. Otto Frank, Annes far, den eneste overlevende, var den første, der læste hendes dagbog.  Denne aften læses Dagbogen  af NIS BANK-MIKKELSEN (kendt fra flere film og TV-serier) som var det første gang. Fortællingen farves af klezmermusikken, jødernes musik og trøst i Østeuropa før 2.verdenskrig, og af J. S. Bach´s  kirkemusikalske værker. Musikerne er:  JENS SCHOU: Soloklarinettist, med klezmermusikken som sin passion, ANDERS SINGH VESTERDAHL: harmonikaspiller af verdensformat og med verdensmusik som sit speciale, bl.a. i The Middle East Peace Orchestra.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø

”Himmelhøjt jublende, til døden fortvivlet.”

Fortællekoncert i Hvalsø kirke torsdag den 21. marts kl. 19.30