Gudstjeneste “De ni læsninger” – Hvalsø Kirke

2023-12-10 19:00 2023-12-10 20:00 Europe/Copenhagen Gudstjeneste “De ni læsninger” – Hvalsø Kirke

Denne stemningsfulde gudstjeneste fører os igennem hele frelseshistorien fra syndefaldet, over Esajas profetier om Messias, under hvis kongedømme alt skal blomstre. Vi møder englen Gabriel hos Maria og vi kommer, sammen med hyrderne og de hellige 3 konger m.fl. helt ind i stalden i Betlehem.  Alt dette fortælles også i musik med festlige, farverige franske juleviser og danske adventssalmer. De franske juleviser er en fri gendigtning af juleevangeliet, som krydres med opdigtede personer og fantasifulde optrin, men essensen i budskabet rokkes der ikke ved. Medlemmer at menigheden læser op, Hvalsø Sognekor fremfører juleviserne, akkompagneret af Camilla Donovan på orgel. Liturg er Anne Spangsberg. Efter gudstjenesten er alle velkomne til gløgg og æbleskiver i Sognegården.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Adventskrans

Efter gudstjenesten er alle velkomne til gløgg og æbleskiver i Sognegården.