Koncert med sydtysk drenge- & mandskor – Hvalsø kirke

2023-07-29 00:00 2023-07-29 00:00 Europe/Copenhagen Koncert med sydtysk drenge- & mandskor – Hvalsø kirke

Koncert med sydtysk drenge- & mandskor i Hvalsø kirke. Vi får – hvis alt falder på plads (!) – fint besøg af det 50 personer store drenge- og mandskor St.-Martins Chorknaben fra Biberach an der Riß i det sydlige Tyskland. Kort før kirkebladets deadline har vi fået tilbud om en koncert i Hvalsø som led i korets skandinaviensturné. St.- Martins Chorknaben er grundlagt i 1962, er kendt for sit høje niveau og har flere gange optrådt på tysk TV. Korets repertoire er primært de store klassiske værker indenfor kirkemusikken, men også mere nutidig musik har fundet vej til korets repertoire. Som en specialitet synger koret en sats på det lands sprog, hvor de aktuelt giver koncert. Se nærmere i lokalpressen, Kultunaut og kirkens sociale medier, når tiden nærmer sig.

Præstegårdsvej 2C, 4330 Hvalsø

Koncert med sydtysk drenge- & mandskor i Hvalsø kirke.