0 All Booked All Booked All Booked 3461 Menighedsudflugt https://www.hvalsoe-kirke.dk/event/menighedsudflugt/?event_date=2017-06-10&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2017-06-10

Menighedsudflugt

• 100 kr. pr. person Pris
Tilmeld 2017-06-10 08:15 2017-06-10 17:30 Europe/Copenhagen Menighedsudflugt

Menighedsudflugt lørdag 10. juni 2017 kl. 8.15. I år går menighedsudflugten til Hundested, hvor den kendte grønlandsk/danske polarforsker Knud Rasmussen havde sit hus. Bussen tager os gennem Odsherred, hvor vi kører til Rørvig. Herfra skal vi sejle med færgen til Hundested. Sejlturen foregår med færgen „Isefjord“. Sejlturen varer 25 minutter, og det giver et godt indtryk af byen Hundested at se den fra søsiden. Hundested havn har gennem de sidste mange år haft vokseværk. Når vi kommer til Hundested kører bussen os en rundtur på halvøen Halsnæs, og her gør vi holdt ved Melby Kirke. Kirken er smukt nyrestaureret og dens flotte kalkmalerier fra omkring 1540 hovedrenoveret i 2013/2014. De fortæller ikke bibelhistorie, men udgøres næsten udelukkende af ornamenter, ranker og blomster i smukke farver. Herefter kører vi til Hundested havn, hvor der vil være mulighed for at spise medbragt mad, eller man kan købe og spise sin frokost hos en af havnens restauranter eller caféer som fx. Halsnæs Bryghus, Restaurant Røgeristen, Restaurant Skipperkroen m.fl. Det vil ligeledes være muligt at se den imponerende udstilling af sandskulpturer på havnen – entré hertil er 45,-. Efter indtagelse af frokost kører bussen os videre til Knud Rasmussens Hus, hvor vi vil blive vist rundt af en af husets guider. Efter rundturen og muligheden for en gåtur ved skrænterne og Spodsbjerg Fyr, hvorfra man kan nyde den flotteste udsigt over Isefjordens udmunding i Kattegat, går turen hjemad til Hvalsø – forventet hjemkomst ca. kl. 17.30. Pris: 100,- der inkluderer transport samt entré og rundvisning i Knud Rasmussens hus. Det praktiske Tilmelding senest den 7. juni 2017 til René Nilausen på tlf. 40508121 – mail: Rene@nilausen.dk eller til Anne Spangsberg på tlf. 46 40 80 55 – mail: Anne.Spangsberg@paradis.dk og indbetaling af deltagergebyret til kirkens konto: Reg. nr. 2905 kto. 4385364666. Knud Rasmussens hus har begrænset plads, så derfor tilrådes hurtig tilmelding. Mødested inden afgang: Hvalsø Sognegård senest kl. 08.15.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Korn meget tæt på

Det praktiske

Knud Rasmussens hus har begrænset plads, så derfor tilrådes hurtig tilmelding.

Mødested inden afgang: Hvalsø Sognegård senest kl. 08.15.