AFLYST Påskekoncert med DUVE i Hvalsø Kirke

• Gratis Adgang
2020-04-02 19:00 2020-04-02 20:00 Europe/Copenhagen AFLYST Påskekoncert med DUVE i Hvalsø Kirke

AFLYST PGA CORONAVIRUS Påskekoncert med DUVE (Det Unge VokalEnsemble) torsdag den 2. april 2020 kl. 19.00 i Hvalsø Kirke. Det Unge VokalEnsemble har til foråret 2020 sammensat et meget ungt program, som kredser om påsken. Det meste af musikken er skrevet i det 21. århundrede. Nyest er et Requiem over tekster af Rilke komponeret af Matias Vestergård, som vi uropfører. Rainer Maria Rilkes tekster kredser om død og efterliv på en semireligiøs og mystisk måde. Poulencs påskemotetter er det mest klassiske i dette program, teksterne er alle knyttet til påsken. Teksterne til det resterende program er alle bønner. En bøn til Maria, en bøn om beskyttelse, et Fader Vor. Centralt står James MacMillans Miserere, som benytter samme tekst som Allegris berømte udsættelse. Teksten er fra salmernes bog, og handler om David, der beder Gud om tilgivelse.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø
Billede af gruppen DUVE