Violin og orgel – Særløse Kirke

2024-04-19 19:30 2024-04-19 20:30 Europe/Copenhagen Violin og orgel – Særløse Kirke

Koncert i Særløse Kirke torsdag d. 11. maj 2017 kl. 19.30. I år bliver der atter mulighed for at høre violinist Nils Edén (f. 1955) og hans faste akkompagnatør, organist Allan Diehl, i Særløse kirke. Sidst de spillede her var for 8 år siden, så nu er chancen der for at høre andre værker i Nils Edens varme fortolkning. Nils Edén er i udpræget grad den klassiske violinist med mange af de store komponister på repertoiret. Han er særlig kendt for sin store, varme tone og intense musikformidling. Den svenske komponist Ingvar Karkoff har sagt om Nils Edén: ”Du burde rejse jorden rundt og have mindst 2 koncerter ugentligt.” Springet til Carnegie Hall er dog ikke rigtig Nils Edéns natur. Til gengæld har han glædet masser af mennesker ved mange kirkekoncerter i Norden. Allan Diehl (f. 1962) var kun 16 år, da han tiltrådte sin første organiststilling, og han har været i musikalsk kirketjeneste lige siden. Han er, udover at være komponist, sanger, skuespiller og storyteller, en erfaren kordirigent, musikalsk kaospilot, foredragsholder og innovatør.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Særløse Kirkes kirketårn

Koncert i Særløse Kirke torsdag d. 11. maj 2017 kl. 19.30.