Sommerudflugt den 24 maj

Sogneudflugt til Harndrup kirke og Humlemagasinet på Fyn lørdag den 24. maj 2014. Arrangeret af Hvalsø-Særløse Menighedsråd for sognet og de frivillige.

Hvad er så Humlemagasinet?

Det er en lang historie, som stedets ejer Peder Pedersen vil fortælle om.

Turen

Først besøges Harndrup kirke – en smuk romantisk kirke, som grundlæggeren af Humlemagasinet Johannes Kristensen også var ejer af. Humlemagasinet, som det er i dag, startede i 1990 og har siden udviklet sig til et sted med vekslende kulturhistoriske udstillinger – i år om Napoleon og Josefine (Josefine er dronning Margrethes stammoder). Lige dér er der selvfølgelig et humlemuseum – Danmarks eneste – som fortæller stedets historie gennem 100 år – et fantastisk dukkemuseum med udelukkende dukker af berømte personer iført autentiske dragter fra Gorm den gamle til kronprinsesse Mary.

Et museum om digteren Sigfred Pedersen, som var født i Harndrup, er der også. Haverne er et kapitel for sig – på 10 tønder land findes der humlehave, Fyns æblehave, Rhododendron have, engelsk rosenhave, og sidst men ikke mindst Dronning Ingrids have fra 2011.

Dette eventyr kan ikke beskrives, men skal opleves. Ikke mange kender Humlemagasinet.

Få en uforglemmelig og anderledes oplevelse, levendegjort med Peder Pedersen som guide, i både kirken og i Humlemagasinet. (Se mere på www.humlemagasinet.dk)

Vi giver sandwichs, som spises i Humlemagasinet – drikker varer kan købes.

Efter rundvisningen giver vi kaffen i de private stuer.

Tilmelding og tid og sted

Turen starter den 24. maj kl. 9.00 ved Sognegården i Hvalsø og vi er hjemme igen ca. kl. 18.00.

Tilmelding: Anne Spangsberg, tlf.nr.: 46408055, e-mail: anne.spangsberg@paradis.dk
Erling Svendsen, tlf.nr.: 46408027, e-mail: erlingsvendsen@post.tele.dk

Turen koster 100 kr. pr. person (frivillige ved kirken får turen gratis).

Efter princippet “først til mølle”.

Tilmelding senest den 19. maj.