Esbjerg Evangeliet i Hvalsø Sognegård

Billede af Esbjerg Evangeliet

Ny mulighed for at se kunstværket “Esbjerg Evangeliet” i Hvalsø Sognegård. Se Erik Hagens´ store billedfrise i Hvalsø Sognegård fra den 7. – 23. januar. 2019.

Områdets skoleelever samt andre interesserede får muligheden for at nyde billedfrisen, som i samarbejde med kunstneren er et projekt fra Folkekirkens Skoletjeneste ”Skibet” samt andre skoletjenester.

Der er lavet undervisningsmaterialet til billedfrisen, som i denne sammenhæng er en 22 meter lang kopi af det oprindelige vægmaleri.

Esbjerg Evangeliet er fra 2005 og er et spejlbillede af Danmark i dag og en skildring af et liv fra ende til anden. Flettet ind i maleriets motiver finder man cirka 150 bibelcitater.

Betydningen opstår i et samspil mellem billede og tekst. Esbjerg Evangeliet er altså vores historie sat i relief af Bibelens fortællinger. Maleriet skaber med sine humoristiske og provokerende billeder en fortælling, som man kan gå på vandring i og fortælle med på.

Søndag den 12. januar og den 19. januar vil der efter gudstjenesten være mulighed for at se på værket i sognegården, i relation til kirkekaffen.