Julekoncert med Ensemble Corvinus

• Gratis Adgang
2018-12-13 19:30 2018-12-13 21:00 Europe/Copenhagen Julekoncert med Ensemble Corvinus

Julekoncert med Ensemble Corvinus i Hvalsø Kirke torsdag d. 13. december 2018 kl. 19.30. I årets juleprogram byder Ensemble Corvinus på velkendte danske salmer fra advent til helligtrekonger i nye arrangementer af dirigenten Torben Bech Schnedler. Det vil være et anderledes genhør med klassikere som “Blomstre som en rosengård”, “En rose så jeg skyde” og “Et Barn er født i Betlehem”. Desuden synger koret Maria-musik fra renæssancen. Og vi skal bestemt ikke snydes for et par gode fællessalmer. Ensemble Corvinus er et projektkor med 18 medlemmer, hjemmehørende i Slagelse. Korets navn refererer til Hans Mikkelsen Ravn (1610–1663) – på latin Johannes Michaelii Corvinus – der var rektor på Slagelse Lærde Skole med ansvar for skolens dengang berømte kor. Ensemble Corvinus ledes af Torben Bech Schnedler, der har kandidateksaminer i kirkemusik fra Det Jyske Musikkonservatorium og i korledelse fra Syddansk Musikkonservatorium. Han arbejder til dagligt som organist ved Sct. Mikkels Kirke i Slagelse.

Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø, Danmark mailto:anne.spangsberg@paradis.dk
Gruppen Corvinus