Fastelavn i Hvalsø

Fastelavn

Det er tid til at fatte parykken, lyssværdet, tryllestaven, kæphesten, prinsessekronen eller mormors hvide lagen med huller i – snart er det fastelavn!

Traditionen tro fejres det i Hvalsø Kirke med en børnegudstjeneste, hvor Pippi gør de bibelske fortællinger selskab, og alle regnbuens farver skal i spil.

Efter gudstjenesten følges vi over i Hvalsø Hallen, hvor tønderne hænger klar til at få en over nakken. Tønderne er opdelt i aldersgrupper, så alle har en chance for at blive kattekonge eller -dronning.

Når tønderne er tømte og de brave batførere har tørret sveden af panden, vil der være en gratis fastelavnsbolle og juice til alle, der har deltaget i tøndeslagningen.

Program:
kl. 13.00 Børnegudstjeneste i Hvalsø Kirke
kl. 14.00 Tøndeslagning i Hvalsø Hallen

Arrangementet er et samarbejde mellem Hvalsø Kirke, Socialdemokratiet, FH Østsjælland, SuperBrugsen i Hvalsø og Maria’s Bageri