Hvad skal prædikenen handle om?

Særløse Kirke og sommerblomster

Hvad synes DU prædikenen skal handle om? Har du en vinkel på teksten? Vær med til at forme indholdet i prædikenen på søndag (d. 6. september 2015) i Hvalsø kirke kl. 10.30.

Du deltager i debatten på Facebook.

Læs teksten nedenfor og kom med et bud

Efter gudstjenesten er der kaffe og mulighed for at diskutere prædikenen. Lad os høre fra dig.

“Under sin vandring mod Jerusalem fulgte Jesus grænsen mellem Samaria og Galilæa. Da han var på vej ind i en landsby, mødte han ti spedalske; de blev stående langt fra ham og råbte: »Jesus, Mester, forbarm dig over os!« Da han så dem, sagde han: »Gå hen og bliv undersøgt af præsterne!« Og mens de var på vej derhen, blev de rene. Men én af dem vendte tilbage, da han så, at han var blevet helbredt. Han priste Gud med høj røst og kastede sig på sit ansigt for Jesu fødder og takkede ham; og det var en samaritaner. Jesus spurgte: »Var der ikke ti, der blev rene? Hvor er de ni? Er det kun denne fremmede, der er vendt tilbage for at give Gud æren?« Og han sagde til ham: »Stå op og gå herfra! Din tro har frelst dig.«”
Lukas evangeliet, kapitel 17, vers 11-19