Jobopslag: Kirke- og kulturmedarbejder til Hvalsø og Særløse kirker

Billede af børn der leger

Kirke- og kulturmedarbejder søges til Hvalsø & Særløse kirker i Lejre provsti.

Stillingen er en 25% stilling, hvilket indebærer en gennemsnitlig arbejdstid på 9 timer om ugen.

Ansættelsen sker ved Hvalsø sogns menighedsråd i Lejre provsti. Stillingen ønskes besat 1. november 2023 eller snarest derefter.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 og organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirke- og kulturmedarbejder.

Aftalerne kan ses på http://www.folkekirkenspersonale.dk

Løn samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk 9/37.

Arbejdsopgaverne, som ønskes udført i den kommende tid er primært:

• Afholdelse af undervisning af minikonfirmander. I det kommende skoleår drejer det sig om tre hold med elever fra 3. klasse.
  • Oprettelse og drift af børne – minikonfirmandklub.
  • Afholdelse af og deltagelse i spaghettigudstjenester.
  • Hjælp til undervisning af konfirmandhold.
  • Deltagelse i familiegudstjenester i samarbejde med sognepræsten Anne Spangsberg.
  • aktiviteter foreslået af ansøgeren.

Arbejdsopgaverne kan variere. Kirke- og kulturmedarbejderen må derfor forventes at besidde fleksibilitet og forståelse for kirkens skiftende behov. Kirke- og kulturmedarbejderen kan selv foreslå aktiviteter og opgaver, som i størst muligt omfang vil blive imødekommet.

Hvis du ser dig selv som:

• Et kreativt, skabende menneske.
  • Et legende menneske.
  • Et menneske, der kan holde styr på en børneflok på en positiv måde og som har

kendskab til folkekirkens bekendelsesgrundlag og evne til at formidle det til børn og unge.

Så er det måske dig, vi leder efter.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte organist Linda Baarsgaard på tlf.nr.: 35262430. E-mail: linda@hvalsoe-kirke.dk eller sognepræst Anne Spangsberg på tlf.nr.: 46408055. E-mail: anne.spangsberg@paradis.dk eller asp@km.dk

I øvrigt henvises til kirkens hjemme side og Facebook-side: www.hvalsoe-kirke.dk og

www.facebook.com/hvalsoesaerlosekirker

Din ansøgning med alle relevante bilag stiles til Kirke Hvalsø-Særløse Sognes Menighedsråd og sendes som e-mail til anne.spangsberg@paradis.dk senest den 11. september 2023

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i løbet af uge 38.