Hvalsø Sognekor starter ny sæson

Fødder ved orgel

FolkekirkenSang er sundt, sjovt og socialt!

Og selvom vi p.t. er 17 medlemmer i koret, har vi brug for nogle flere at dele sangen med. Hvalsø sognekor går nu ind i sin 8. sæson og er nu et blandet kor med sopran, alt, tenor og bas. Det vil vi gerne fortsætte med, og derfor søger vi især et par tenorer mere, foruden de to gode, vi har i forvejen. Ellers er der plads til 1-2 sangere mere i de øvrige stemmegrupper.

Repertoiret er salmer, lettere klassiske værker, danske og udenlandske sange og lidt gospel/spirituals. Den kommende sæson byder bl.a. på sangkursus for hele koret, De 9 læsninger i Hvalsø kirke i december og det årlige stævne for alle kor i Lejre kommune.

Vi øver tirsdage kl. 19.00-21.20 i Hvalsø sognegård, første gang den 23. august 2016.

Deltagelse i koret er gratis. Til gengæld kræves der en lille stemmeprøve inden optagelse.

Kontakt Hvalsø kirkes organist Linda Baarsgaard på tlf. 35 26 24 30 eller mail: linda@hvalsoe-kirke.dk