Krav om mundbind i Hvalsø og Særløse Kirke samt til arrangementer

Billede af coronavirus i mikroskop

OPDATERET

Fra og med den 19. december 2021 gælder der nye regler om til at folk bære mundbind ved gudstjenester, religiøse handlinger og menighedsarrangementer. Kravene gælder indtil videre til d. 16. januar 2022.

Regler for Hvalsø Kirke, Særløse Kirke, Hvalsø Sognegård mv.

Ved deltagelse i gudstjenester, julekoncerter, begravelser, bisættelser, vielser, barnedåb, foredrag, spisninger mv. skal der bæres mundbind ved ind-/udgang. Der skal ikke bæres mundbind, når man sidder ned. Sundhedsmyndighederne opfordrer dog juleaftensdag til, at man beholder mundbind på, også når man sidder ned, og når man synger med på salmerne.

I Hvalsø Kirke kan der desuden kun deltage 80 personer og i Særløse Kirke 50 personer, som følge af de nye arealkrav.

Vi anbefaler fortsat folk til at have et gyldigt coronapas samt til ikke at møde op, hvis man er syg eller føler sig syg.

Dette for at vi alle trygt kan deltage i kirkelige arrangementer og gudstjenester. Alle ikke kirkelige handlinger (foredrag mv.) er aflyst frem til og med d. 16. januar 2022.

Ovenstående regler gælder indtil der meldes nye retningslinjer ud fra Kirkeministeriet. Reglerne gælder endvidere også bl.a. juleaften.

De nærmere bestemmelser fremgår af bekendtgørelse om krav om coronapas på Kirkeministeriets område i forbindelse med håndtering af covid-19, som kan se på www.retsinformation.dk.

Smittestop app

Vi opfordrer endvidere alle til at hente og aktivere Smittestop app’en. På den måde er det nemt at informere, såfremt der har været smitteudbrud til et arrangement.

Smittestop app

Billede fra www.smittestop.dk