Minikonfirmander

Sven Ulrik Terp

Så er det tid at invitere efterårets minikonfirmander. Denne gang er alle børn fra 3. a og b på Hvalsø skole velkomne. C-klassen vil blive inviteret i foråret.

Minikonfirmand-undervisningen er en form for ”indledende dåbsoplæring”, men i praksis er det en god blanding af fortællinger fra biblen, leg, kreative aktiviteter, oplevelser og ikke mindst hygge. Der vil hver gang bydes på lidt forfriskninger. Formålet med undervisningen er at gøre børnene fortrolige med kirken og de kristne grundværdier.

Det er frivilligt og gratis – og det kræves ikke, at man er døbt. Vi sender breve ud til alle i 3. a og b.- og beder om overbærenhed fra de hjem, der af den ene eller anden grund ikke ønsker at modtage dette tilbud.

Undervisningen foregår i Hvalsø kirke og sognegård og vil ligge om onsdagen efter skoletid. Den forløber over 10 gange med start onsdag d. 16. september. Underviserne er børne- og ungdomspræst Sven Ulrik Terp og organist Linda Baarsgaard.