Et nyt pust til Hvalsø kirke

Simone

Jeg har fået den store ære at skulle være den nye kirke- og kulturmedarbejder i Hvalsø kirke, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til. Jeg kommer primært til at have med sognets børn og unge at gøre, og det er også denne målgruppe, jeg primært har erfaringer med, men jeg glæder mig meget til at møde alle jer, der bruger kirken, store og små, unge og gamle. Jeg kommer blandt andet til at stå for minikonfirmand-holdene og være manden bag en ny børneklub, vi skal have startet op, og jeg har allerede nu en masse idéer til en sjove aktiviteter, vi skal lave.
Jeg brænder for at arbejde med børn og unge, og jeg er vild med at formidle viden på en spændende og kreativ måde, og netop derfor tog jeg i perioden 2011-2015 læreruddannelsen på Metropol. Siden hen er jeg startet på teologi, hvor jeg netop skal til at afslutte mit 4. semester. Sideløbende med uddannelse har jeg bl.a. arbejdet som gymnastikinstruktør, lærer, ballonmand, ansigtsmaler og minikonfirmandunderviser, og jeg har derfor erfaring med at arbejde med børn inden for alle mulige sjove og spændende områder, og arbejdet her i Hvalsø kirke bliver mindst lige så spændende – Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Jeg har i et par år vidst, at det er inden for en kristen kirkelig sammenhæng, at jeg gerne vil slå mine karrieremæssige folder, og jeg er derfor meget taknemlig for, at Hvalsø kirke har valgt at ansætte netop mig. Jeg drømmer om på en kreativ og alsidig måde at være med til at videreformidle det kristne budskab. For mig er kirken et frirum og en mulighed for at dyrke troen, sammenholdet og det gode i mennesket. At kunne få lov til at være med til at videreudvikle dette og tilmed med både børn og unge i centrum, gør, at jeg er overbevist om, at jeg bliver rigtig glad for mit job som kirke- og kulturmedarbejder i Hvalsø kirke.

Hvad angår mig selv helt privat, kan jeg fortælle, at jeg hedder Simone Nøhr Bille, er 27 år og bor i København NV sammen med min forlovede. I min fritid spiller jeg amatørteater, tegner og maler, går i kirke, dyrker fitness, gør brug af Københavns mange kulturelle tilbud og bruger al den tid jeg kan sammen med folk, jeg holder af.

Simone Nøhr Bille