Velkomstgudstjeneste med sognepræst Anne Mette Jürgensen

Anne Mette Jürgensen er ny sognepræst i Hvalsø-Særløse sogne

Hun fortæller følgende om sig selv: Jeg er født, opvokset og uddannet i Århus, og startede som præst med forskellige vikarstillinger i det østjyske. I 2005 blev min mand og jeg udsendt af Danmission til Cambodja, og drog afsted til hovedstaden Phnom Penh sammen med vores to teenagebørn. Et slags familie eksperiment, som heldigvis lykkedes da alle blev tilfredse med det nye liv.

Jeg begyndte med at undervise kommende præster på en bibelskole, og efter nogle år tog jeg sammen med Danmission initiativ til at starte et program for efteruddannelse. Her blev eleverne tilbudt nogle af de fag, som de ikke havde mødt på bibelskolen, f.eks. religionsdialog. Det blev til 14 spændende år, inden vi i begyndelsen af 2020 vendte tilbage til Danmark – lige i tide inden alting lukkede ned på grund af Corona.

Efter hjemkomsten har jeg haft flere vikarstillinger som præst, hvor jeg fik genopfrisket de forskelligartede opgaver. Jeg glæder mig nu til at lande i en fast stilling og slå dybere rødder i Hvalsø og Særløse de kommende år, hvor jeg skal samarbejde med begge de nuværende præster.

Kom og mød Anne Mette Jürgensen ved en velkomstgudstjeneste med frokost.

Søndag den 10. september kl. 10.30 i Hvalsø kirke.

Efter gudstjenesten er der frokost i Hvalsø Sognegård.

Af hensyn til maden må man meget gerne tilmelde sig til Anne Spangsberg:

E-mail:anne.spangsberg@paradis.dk, tlf.nr.:46408055